Kart

📐 Organisasjons- arkitektene

🤗 Sosialt konsept

Skape klarhet i et sosialt konsept og dets formål. Gi arrangører og deltakere klare forventninger og suksessindikatorer. Resonnere med folk som bryr seg og er villige til å akseptere premisset, og unngå å tiltrekke folk som ikke gjør det og ikke er villige til å bidra.

🤔 Formål 2 1

Hvorfor trenger denne sosiale arenaen å eksistere? Hvorfor kan vi ikke bare delta på noe som allerede eksisterer?

Vi som identifiserer oss som organisasjonsarkitekter er litt fanget mellom stolene som er ledelse, HR og Operational Excellence.

Noen av oss har funnet vår plass i en People & Organization avdeling/rolle, mens andre forstår og forsøker å praktisere ansvarene knyttet til organisasjonsarkitektur uten å nødvendigvis ha et tydelig mandat eller solid lederkulturell forankring.

🥸 Målgruppe 1 1

Hvem er denne arenaen for? Hva kjennetegner disse menneskene og deres situasjon?

🥹 Savn 1 1

Hvilke grunnleggende psykologiske behov eller savn er denne arenaen ment å adressere?

🌟 Nordstjerne 2 1

Hvem eller hva står i fokus og er nordstjernen for denne arenaen? Eksempelvis et tema, et utbytte, en rolle, en situasjon, en utfordring, etc.

🏟️ Type arena 2 1

Hva slags arena er dette? F.eks. nettverksarrangement, samtaleserie, praksisfellesskap, interessefellesskap, etc.

📍 Kanaler 2 1

I hvilke kanaler samles, treffes og kommuniserer man? Eksempelvis fysisk, video-møter, webinar, online møteplattformer, gruppechat, etc.

Eks. månedlig eller bi-månedlig (avhengig av deltagernes engasjement, tilgjengelige tid og interessemessige tematikk).

En digital kanal hvor deltagerne kan utveksle faglig informasjon og etterlyse andres erfaringer med faglige utfordringer.

🙋‍♀️ Påmelding

Hvordan kan folk melde seg på eller vise sin interesse for å delta?