Skape klarhet i hvordan kommersialisere og kapitalisere på et konsept/en løsning/en verdiopplevelse. Unngå å kommersialisere noe folk ikke bryr seg om å betale for, eller som de opplever tonedøvt å kommersialisere (ref eksempler med Twitter og Tusenfryd).
Hva er folks reaksjon, innstilling og holdning til å skulle betale for konseptet?
Hva er det som gjør folk motivert til å betale for konseptet? Hva opplever de at de går glipp av dersom de ikke betaler?
Hva er det ved konseptet som folk er villige til å betale for? Hvorfor er de villig til å bruke penger på det?
Hva er alternativene til å betale for konseptet? Hvordan kan jeg få lignede utbytte uten å betale?
Fra hvilket budsjett går penger til å betale for dette?
Hvor mye penger bruker folk vanligvis på å betale for ting som dette?
Hvordan kan verdien brytes opp og pakketeres?
Hvordan skal vi ta betalt?
Hva skal ting koste?