ForstÄ en bedrift og hva de bidrar med. Identifisere bedriftens muligheter og utfordringer.
Hva slags firma er dette?
Hva driver de med?
Hvilke omrÄder er de fokusert pÄ? Hva er de best pÄ?
Hva slags problemer hjelper de til med Ă„ lĂžse?
Hvem hjelper de med Ă„ lĂžse disse probleme?
Hvilke roller/profiler er de fokusert pÄ Ä hjelpe? Hvilke jobber hjelper de de med Ä gÄ gjort, hvilke smerter hjelper de de Ä unngÄ og hvilke gevinster hjelper de de Ä skape?
Hva slags verdi forespeiler de hvilke profiler?
Hvordan skaper de denne verdien?
Hva bestÄr deres produkt/tjenestespekter av?
Hva er noen alternative mÄter som folk lÞser denne typenproblemer i dag (uten hjelp av dette firmaet)?
Hvilket marked opererer de i (eks. region, bransje, etc)?
I hvilke situasjoner bĂžr jeg vurdere Ă„ hyre dette firmaet som en leverandĂžr?
I hvilke situasjoner bĂžr jeg vurdere Ă„ danne et samarbeid med dette firmaet?
Hvem er konkurrentene deres?
Hva skiller de fra konkurrentene?
Hva synes Ă„ vĂŠre viktig for firmaet og dets kultur?
Hvilke kjennetegn ved meg som person eller firma vil indikere at jeg vil samarbeide godt med dette firmaet.
Hvilke kjennetegn ved meg som person eller firma vil indikere at dette firmaet ikke er noe for meg?
Hvilke potensielle blindsoner har dette firmaet innen leveranse, dvs ting de kanskje ikke er sÄ flinke til eller opptatt av fordi de er veldig flinke til eller fokuserte pÄ det motsatte nÄr de leverer.
Hvilke potensielle blindsoner har dette firmaet innen kultur, dvs ting de kanskje ikke er sÄ flinke til Ä ivareta internt fordi de er veldig flinke til eller fokuserte pÄ det motsatte i kulturen.
Hva er de primĂŠre risikoene dette selskapet kan mĂžte i drift og skalering av selskapet?
Hva er potensielt er noen av hovedutfordringene til ledelsen fremover?
Hva kan vÊre hovedutfordringene knyttet til Ä skalere verdiskapningen og gÄ inn i nye markeder?