FÄ klarhet i hva som forventes fra en oppdragsleveranse. UnngÄ misforstÄelser, skjulte oppdragsforventninger og miskommunikasjon mellom oppdragsgiver og oppdragstaker.
Hva er oppdraget ment Ă„ lĂžse?
Hvilke utfordringer er oppdraget designet for Ă„ lĂžse? Hva er dagens situasjon og hva er konsekvensen av denne?
Hvem har en interesse i disse utfordringene og hvorfor? Hvordan pÄvirker utfordringene dem?
Hva er formÄlet med oppdraget? Hvilken gevinst er det ment Ä skape? Hvilke mÄl er det ment Ä bidra til?
Hvorden ser en ideell verden ut som dersom oppdraget lykkes?
Hvordan vet vi at oppdraget beveger seg i riktig retning?
Hva skal vi fÞlge med pÄ og rapportere pÄ underveis for Ä forsikre at oppdraget beveger seg i riktig retning?
Hvilke nÞkkelindikatorer eller velfungeringsperspektiver forventes oppdraget Ä pÄvirke positivt og hvordan kan vi fÞlge med pÄ prestasjonsutviklingen?
Hva vil vi mÄle oppdragets endelige suksess pÄ?
Hva skal vi levere pÄ?
Hva trenger vi Ă„ forholde oss til?
I hvilke deler skal leveransen brytes ned, pakketeres og leveres?
Hvilke deliverables forventes levert til hvilke tidspunkt?
Hvilke verktĂžy eller teknologier forventes nyttegjort som en del av oppdraget? Hvordan er de forventet nyttegjort?
Hvilke utfordringer kan vi stÞte pÄ?
Hvor nĂžye er oppdraget kartlagt og definert? I hvilken grad forventer vi at det vil komme til arbeid vi ikke er kjent med i dag? I hvilken grad forventer vi at omfanget av oppdraget vil kunne vokse?
Hva frykter vi at kan gÄ galt? Hva mÄ i vÊre ekstra oppmerksomme pÄ eller varsomme med?
Hvilke utfordringer tror vi at vi kan stÞte pÄ et forsÞk pÄ Ä overholde oppdragsforventningene?
Hvordan skal vi utveksle informasjon om oppdraget?
Hvor mye tilgjengelighet forventes av oppdragsgiver og andre interessenter i oppdraget? NĂ„r og hvordan forventes man Ă„ bidra?
Hvem skal holdes orientert om status pÄ oppdraget og hvordan forventes statusinformasjonen formidlet?
Hvordan skal endringer i oppdraget formidles, registreres og rapporteres?