Reflektere over hva en god jobb ser ut som og i hvilken grad jeg (vil) trives i jobben.
Hvem og hva styrer hvilke arbeidsoppgaver jeg blir sittende med i hverdagen?
Hvordan og i hvilken grad vil ansvar og arbeid som tildeles meg tilpasses det jeg er er god på og interesserer meg for?
Hvordan forsikres det at arbeidet jeg tildeles balanserer mellom hva jeg mestrer godt nok til å gjøre en god jobb og hva jeg opplever utfordrende nok til at jeg forblir engasjert, lærer nye ting og henter ut mitt potensiale?
I hvilken grad kan jeg jobbe med det som passer for meg når det passer for meg fra der det passer for meg?
Hvordan, i hvilken grad og av hvem kan jeg forvente å anerkjennes for mine bidrag?
Hvordan er lønn og fordeler sammenlignet med markedskompensasjon for arbeidet jeg forventes å utføre og erfaringen jeg har med å utføre det?
Hvordan og i hvilken grad vil jeg få del i verdiskapningen dersom selskapet går godt?
Hvordan jobbes det med å utveksle meninger og skape enighet for hva vi bør fokusere på og hvordan vi bør gå frem?
Sikre et godt sosialt miljø kalibrert med mine ønsker og behov.
I hvilken grad er det rom for og vilje til å skape konstruktiv endring?
Hvor meningsfullt opplever jeg det organisasjonen forsøker å utrette?
Hvor meningsfullt opplever jeg min rolle og mine bidrag inn i organisasjonen?
I hvilken grad vil jeg ha tilgang på andre personer med ekspertise innen mitt fagfelt som jeg kan sparre med og lære av?
Hvordan og i hvilken grad bidrar arbeidsplassen systematisk til min personlige utvikling?