Sikre en bevissthet om hvordan man mottar og prosesserer bestillinger.
Hvordan identifiserer vi noe som en bestilling? Hvilke kjennetegn ser vi etter?
Hvem tar vi imot bestillinger fra? Hva har de myndighet til å bestille?
Når tar vi imot bestillinger? Hva påvirker mottaksvinduet (eks. tid, backlogg, kapasitet)?
I hvilke kanaler tar vi imot bestillinger? Hva gjør vi om bestillinger formidles oss i andre kanaler?
Hvordan forventer vi bestillingene formatert?
Hvor registreres bestillingene? Hvem har ansvaret for å holde bestillingsregistreret oppdatert? Hvor ofte forventes det å være oppdatert?
Hvilke bestillingskøer opererer vi med? Hvilke faktorer avgjør i hvilken kø en bestilling havner? Hvem betjener hvilke køer når, hvor ofte og hvor lenge?
Hvordan klassifiserer vi bestillinger? Hva har klassifiseringen konsekvenser for? Eksempelvis:
Hvilke faktorer styrer i hvilken rekkefølge bestillingene prosesseres? Hastegrad? Viktighet? Relasjon? Bestillingstidspunkt? Annet?
Hvor ofte gjennomgår og oppdaterer vi bestillingskøen? Hva skal til for at vi kan påbegynne en bestilling? Hva skal til for at vi kansellerer eller sender en bestilling tilbake? Hvordan formidler vi kanselleringen?
Hvordan går vi frem for å prosessere en bestilling?
Hvor mye kapasitet har vi til å prosessere bestillinger. Når innfører vi bestillingsstopp?
Hvordan skaper vi gjennomsiktighet ovenfor bestiller på bestillingsstatus?
Hvordan fører vi kontroll med andelen av bestillinger som resulterer i tilfredsstillende utfall? Hvilken mengde mislykkede utfall aksepteres ikke?
Hvilken responstid opererer vi med? Hva avgjør variasjoner i responstiden? Hva gjør vi når responstiden ikke overholdes?