Få et budskap ut til massene.
More resources like this?
Check out these development programs: Relasjonsutvikling
"Build it and they will come" stemmer ikke.
Først må du bygge noe verdifullt.
Så må du pakketere og promotere det på en slik måte at folk er villig til å se nøye nok på det til å forstå verdien av det.
Alt starter med oppmerksomhet.
Det finnes etiske or uetiske måter å selge noe på. Appeller til folks egeninteresse. Fortell dem hvorfor det er verdt tiden deres.
For noen er isbilen deres mentale modell av hvordan det oppleves for mottakeren når avsenderen forsøker å skape oppmerksomhet: Høylytt, påtrengende, forstyrrende og irriterende.
Hvis du gir noen en forklaring med 30 forskjellige faktorer så kommer de ikke til å huske (noe av) det.
Bildet selger/trekker oppmerksomhet til tittelen. Tittelen trekker oppmerksomhet mot de to første setningene. De to første setningene trekker oppmerksomhet mot de to første avsnittene, osv.
Før vi kan skape oppmerksomhet må vi skape nysgjerrighet. Nysgjerrighet er det som gjør folk villige til å se to ganger på noe (dvs dele av sin oppmerksomhet).
Folk flest ønsker å hjelpe, hvis de kan og det ikke krever for mye av de.
Anledning til å hjelpe utløser heller ikke fryktene som en salgsprosess gjør, som frykten for å bli lurt, frykten for å angre, etc.