Bygg kunnskap, nettverk og eksponering. Kom i kontakt med potensielle kunder, samarbeidspartnere, ansatte, arbeidsgivere og likesinnede.
Linkedin selv sier at:
"Linkedin is the place for professionals to come together and share valuable insights and expertise."
Ideelt sett knytter du kontakt med folk i målgruppen din. Når noen i målgruppen din engasjerer seg i dine kommentarer eller poster så dukker dette opp for denne personens forbindelser som potensielt også er i målgruppen din.
Her kan LinkedIn Sales Navigator være relevant.
Bruk av Linkedin Boolean Search kan være nyttig for å finne en spesifikk målgruppe.
Sjekk også ut disse tipsene.
Følg folk eller hashtagger som jevnlig poster om temaer du interesserer deg for eller ønsker å bli bedre til.
De to første timene etter at du har postet noe ser Linkedin på faktorer som antall kommentarer, hvor lenge noen dveler ved posten din (åpner posten og zoomer inn på bilder) og antallet likes for å vurdere hvordan posten skal eksponeres.
Ettersom aktivitet de to første timene er utslagsgivende for hvordan posten din blir behandlet gir det mening å poste på et tidspunkt hvor målgruppen din befinner seg på Linkedin.
Linkedin vil prioritere ditt innhold opp i feeden til mennesker du har mer interaksjon med i kommentarfeltet og i DM.
Din SSI score er "karakteren" Linkedin gir det på din Linkedin bruk. Fredrik Fornes mener at inder 50 er dårlig og over 70 er bra.
Du finner din SSI-score ved å logge inn på Linkedin og gå hit.
For at folk skal være motivert til å følge deg bør du gi de nyttig innsikt og tenkning innenfor et tema de bryr seg om. Dersom du er tydelig på hva du poster om (og holder deg til det temaet) vil du gradvis bygge opp følgere som bryr seg om dette temaet.
Denne posten fra Jacob Warren beskriver 8 forskjellige tilnærminger til Linkedin posts.
1️⃣ Instructional: Posts offering practical, step-by-step advice, providing immediate value to the reader and making them more likely to engage and share. People like Anthony Pierri 🎸 and Elena Verna are prime examples of this style.
2️⃣ Inspirational: Posts that share success stories or words of encouragement, tapping into the emotional side of LinkedIn users and fostering a sense of connection. Few people do this better than Justin Welsh.
3️⃣ Analytical: Data-driven posts presenting insights from studies or personal experiences. These are popular among professionals looking to stay informed about industry trends. If you want the best analytical posts, check out the one and only Jordan Crawford and Silvio Perez.
4️⃣ Controversial: Posts that challenge conventional wisdom or popular opinion. By presenting a unique point of view, they spark debate and discussion. Troy Munson and Amanda Natividad have the most respectful approach to the controversial approach I've seen.
5️⃣ Insightful: Posts sharing thoughts or insights on current events or industry changes. These resonate because they provide timely, relevant content. Check out Ramli John for the most insightful posts on marketing.
6️⃣ Comparative: Posts that compare two or more things, such as products, strategies, or concepts. These provide significant value by helping readers make informed decisions. Vladimir Blagojević of FullFunnel.io knocks this out of the park regularly.
7️⃣ Reflective: Posts reflecting on past experiences, failures, or successes. These offer valuable lessons learned, making them popular among professionals seeking to grow. Chris Orlob offers great takeaways from his time at Gong.
8️⃣ Evolutionary: Posts highlighting the contrast between past and present scenarios, showcasing evolution or demonstrating growth or decline over time. Due to his experience, Jason M. Lemkin offers the most valuable posts highlighting how the difficulty of growing SaaS companies has changed.
Challenging, helpful, amusing, interesting, relevant.
Lag grunnlaget for diskusjon. Still et spørsmål. Inviter til engasjement. Appeler til folks følelser.
Commitment qualification
Startup Leadership stages Leadership support and enablement Leadership development Entreprenørskap